Μπλέξιμο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μετά το εξώδικο του δήμου Χαϊδαρίου – Στον «αέρα» η ναυπήγηση φρεγατών | piperata.gr Skip to main content
Μπλέξιμο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά – Στον αέρα το πρόγραμμα ναυπήγησης φρεγατών

Μπλέξιμο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μετά το εξώδικο του δήμου Χαϊδαρίου – Στον «αέρα» η ναυπήγηση φρεγατών

Στον αέρα τινάζει τα επενδυτικά σχέδια για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αλλά και τα σχέδια ναυπήγησης φρεγατών στην Ελλάδα ένα εξώδικο του δήμου Χαϊδαρίου προς την ΕΤΑΔ με κοινοποίηση στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, με το οποίο τίθεται ζήτημα νομιμότητας για τον διαγωνισμό, που πρόσφατα κηρύχθηκε άγονος. Ταυτόχρονα ο δήμος διεκδικεί εκτάσεις, ζητώντας μεταξύ άλλων την πλήρη απόδοση του προβλήτα 4 προς τον δήμο Χαϊδαρίου.

 

Όπως αναφέρεται στο εξώδικο, «η απόδοση στον δήμο της προβλήτας είναι το ελάχιστο αντιστάθμισμα που δικαιούνται οι πολίτες του Χαϊδαρίου και ευρύτερα της Δυτικής Αθήνας για την τεράστια οικολογική και περιβαλλοντική καταστροφή που υπέστη η άλλοτε μαγευτική παραλία του Σκαραμαγκά από την εκεί κατάσταση των Ναυπηγείων».

 

Με αυτό το εξώδικο η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΤΑΔ) πλέον δεν μπορεί να προχωρήσει στην δημοπράτηση για τον προβλήτα 4 του Σκαραμαγκά αφού όπως επισημαίνεται στο νομικό κείμενο «δεν είναι νόμιμη, καθώς χαρακτηρίστηκε ως δημόσιο κτήμα, όχι υπαγόμενο στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου αλλά με την ιδιότητα του κοινοχρήστου. Μάλιστα ο δήμος Χαϊδαρίου αμφισβητεί όρους του διαγωνισμού (που κηρύχθηκε άγονος) και για το στρατιωτικό τμήμα, για το οποίο θέτει ζήτημα ιδιοκτησιακού καθεστώτος, αναφέροντας ότι «περιλαμβάνονται οικόπεδα, που σύμφωνα με τον Κωδικό Αριθμό Εθνικού Κτηματολογίου δεν ανήκουν στον Ειδικό Διαχειριστή, δηλαδή στα ΕΝΑΕ (Ελληνικά Ναυπηγεία), αλλά στον Δήμο Χαϊδαρίου».

 

Από κοντά και οι εργαζόμενοι

 

Όμως, η κατάσταση στον Σκαραμαγκά περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, αφού και οι εργαζόμενοι έστειλαν επιστολή προς τον κ. Μητσοτάκη ζητώντας την ακύρωση του διαγωνισμού και την παραμονή των ναυπηγείων υπό κρατικό έλεγχο.

 

Όλα αυτά φαίνεται πως βάζουν τέρμα σε κάθε σχεδιασμό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αφού ακόμη κι αν η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει όπως σχεδίαζε, οι νομικές προσφυγές που θα ακολουθήσουν θα πάρουν χρόνια έως ότου υπάρξει τελεσίδικη απόφαση. Παρόμοια περίπτωση ήταν αυτή του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό που πήρε πάνω από 15 χρόνια για να ξεμπλέξουν οι διαφορές στα δικαστήρια.

 

Μονόδρομος τα ναυπηγεία Ελευσίνας

 

Τα δεδομένα αυτά δεν τινάζουν απλά το θέμα πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά αλλά και τα σχέδια ναυπήγησης φρεγατών στην Ελλάδα. Κι αυτό διότι μονόδρομος είναι η επιλογή των ναυπηγείων Ελευσίνας, που έχουν περάσει στον έλεγχο της αμερικανικής ΟΝΕΧ, την οποία στηρίζει ο Αμερικανικός Χρηματοδοτικός Οργανισμός Επενδύσεων DFC. Όμως και εκεί φαίνεται να υπάρχουν προβλήματα.

 

Σύμφωνα με απολύτως διασταυρωμένες πληροφορίες καμία από τις εταιρείες, που έχουν καταθέσεις προτάσεις για την ναυπήγηση φρεγατών στην Ελλάδα για το Πολεμικό Ναυτικό και την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ δεν έχει υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας με την ΟΝΕΧ. Όχι μόνο οι Γάλλοι, που προωθούν τις Belharra και που φέρονται να είχαν κάνει κάποιου είδους συμφωνία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αλλά ούτε καν η Lockheed Martin, που προωθεί τις MMSC!

 

Κι αν η διοίκηση της ΟΝΕΧ διαμηνύει ότι ακολουθεί το πρόγραμμα της αμερικανικής κυβέρνησης, δηλαδή την MMSC, κύκλοι στο Πολεμικό Ναυτικό έχουν αντίθετη άποψη, αφού φέρονται να προτιμούν το πρόγραμμα της φρεγάτας «Κωνσταντινούπολη», που έχει στα χέρια της η εταιρεία, αλλά δεν τους παρουσιάζει επίσημα. Πρόκειται για μία φρεγάτα που έχει πλήρη συμβατότητα με αμερικανικά οπλικά συστήματα, που θέλουν να εντάξουν στο ελληνικό οπλοστάσιο, όπως SM2, Aegis αλλά και σόναρ τροπίδας.

 

Οι ασάφειες του προηγούμενου διαγωνισμού για τον Σκαραμαγκά, τα νομικά ζητήματα με τις αυθαίρετες εγκαταστάσεις, η μη άδεια χρήσης αιγιαλού αλλά και οι νέες νομικές περιπέτειες, που περιγράφονται παραπάνω, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα για το ναυπηγικό μέλλον των εγκαταστάσεων αλλά και τους υποψήφιους για την απόκτησή τους, αφού κανείς δεν έχει λεφτά για πέταμα σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο, με μόνη εγγύηση κάποιες έωλες προφορικές διαβεβαιώσεις.

 

Ο δήμαρχος Ελευσίνας

 

Στον Πρωθυπουργό, όμως, έστειλε επιστολή και ο Δήμαρχος Ελευσίνας, μετά από συνάντηση που είχε με τους εργαζόμενους των ναυπηγείων Ελευσίνας. Ο Δήμαρχος, Αργύρης Οικονόμου, ενημέρωσε το Σωματείο για την επιστολή που έστειλε προς τον κ. Μητσοτάκη ζητώντας του να συμβάλλει προσωπικά προκειμένου να διασφαλιστούν τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και να τονωθεί η τοπική και εθνική οικονομία.

 

Για την επόμενη εβδομάδα έχει προγραμματιστεί συνάντηση του Δημάρχου με τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Ανάπτυξης.

 



Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.

WebTV