vera gedroitz
Viral

Vera Gedroitz: Η Google τιμά με doodle την στρατιωτική χειρουργό

Η Google αφιερώνει το σημερινό doodle στην Vera Gedroitz, την πρώτη γυναίκα που ασχολήθηκε με την στρατιωτική χειρουργική. Σήμερα ολοκληρώνονται 151 χρόνια από την γέννηση της Ρωσίδας καθηγήτριας, ποιήτριας και συγγραφέως.

Η Vera Gedroitz θεωρείται η πρώτη γυναίκα στρατιωτική χειρουργός της Ρωσίας και μια από τις πρώτες γυναίκες καθηγήτριες χειρουργικής στον κόσμο. Έσωσε αμέτρητες ζωές με τις επεμβάσεις της και τις καινοτομίες της στον τομέα της ιατρικής του πολέμου.

Γεννήθηκε το 1870 στο Κίεβο (τμήμα της ρωσικής αυτοκρατορίας την εποχή εκείνη) και ήταν μέλος μίας εξέχουσας οικογένειας λιθουανικής καταγωγής. Προς το τέλος της εφηβείας της έφυγε από τη Ρωσία για να σπουδάσει ιατρική στην Ελβετία. Επέστρεψε στη χώρα στα τέλη του 20ού αιώνα και σύντομα ξεκίνησε την πρωτοποριακή ιατρική καριέρα της ως χειρουργός.

Όταν ξέσπασε ο πόλεμος Ρωσίας – Ιαπωνίας το 1904, εργάστηκε ως εθελόντρια γιατρός σε μονάδα του Ερυθρού Σταυρού, όπου πραγματοποίησε με επιτυχία πολύπλοκες επεμβάσεις στην πρώτη γραμμή του μετώπου. Μετά τις υπηρεσίες της στο πεδίο της μάχης, εργάστηκε ως χειρουργός για τη ρωσική βασιλική οικογένεια. Στη συνέχεια επέστρεψε στο Κίεβο, όπου διορίστηκε καθηγήτρια χειρουργικής στο Πανεπιστήμιο του Κιέβου το 1929.

Συνέγραψε αρκετά επιστημονικά άρθρα και μελέτες, αλλά το ταλέντο της στη συγγραφή δεν περιορίστηκε στα ακαδημαϊκά της ενδιαφέροντα. Δημοσίευσε πολλές συλλογές ποιημάτων, αλλά και τα απομνημονεύματά της, στα οποία εξιστορούσε την προσωπική της διαδρομή.

Το σημερινό doodle της Google για την Vera Gedroitz:

vera gedroitz

Τι είναι τα Google Doodles;

Τα doodles δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων.

Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.

Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου.

Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.

LEAVE A RESPONSE

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *